Roy-O-Rama

Videogames… en meer!

Klantenservice

Posted by Roy On February - 4 - 2009

De Nintendo klantenservice wordt al sinds jaar en dag gezien als een goede service die snel dingen regelt. Als wij bijvoorbeeld een defecte Wii of DS terugkrijgen wordt deze in bijna alle gevallen gewoon omgeruild voor een nieuw of refurbished exemplaar. In 1991, ten tijde van de GameBoy en NES had Nintendo Amerika de volgende video als training voor gameshops:

Ik zie hier zeker een aantal goede dingen. Allereerst blijft de medewerker rustig, ondanks een smerige NES die duidelijk kapot is door de frisdrank die er overheen is gegaan. Maar ook het uittesten van de apparaten is een goed idee, dat dan wij niet altijd (onder het mom van ‘geen kennis aanwezig’ wat in veel gevallen helaas wel klopt…) wat onze winkel soms onnodig veel geld kost. Het beste is echter het mooie schema dat Nintendo de winkels heeft gegeven met veel voorkomende problemen en klachten. Op die manier kun je de klant veel beter helpen zonder dat je veel kennis hoeft te hebben van het product. Bovendien is het briljant dat je een klant met een klacht tevreden naar huis kan laten gaan door hem geld te laten besteden voor een Cleaning Kit.

-

Add your comment

You must be logged in to post a comment.