Rhythm Heaven Wii
Padampumpum!
Op gamescom waren er in totaal vier verschillende minigames te spelen zodat we een aardig beeld van de game kunnen vormen. Het type minigames is weer exact hetzelfde als op Nintendo DS en is het makkelijkst uit te leggen aan de hand van het badmintonspelletje in de lucht.
Net als bij gewoon badminton is het de bedoeling dat je op het juiste moment de shuttle terugslaat met de A-knop. Echter, de moeilijkheid deze keer is dat je op de maat van de muziek moet letten. De CPU geeft aan of hij een korte of lange slag maakt door zijn ‘HAI’ te veranderen in een ‘Padampumpum’. Concentratie en een goed luistervermogen is een vereiste, want het is aan de animatie niet te zien wat het wordt.
Om het geheel nog lastiger te maken krijg je ook te maken met wolken die alles verhullen en je écht puur op de muziek laten spelen. Geloof me als ik zeg dat je dat echt niet in één keer goed doet. Als een dolle ga je op de knoppen rammen in de hoop dat je toch nog wat raakt, maar zodra je dat gaat doen kun je het helemaal vergeten. Bij een gemiste slag is het verstandiger om even een tel rust te nemen om de concentratie weer te pakken. De CPU gaat gewoon door namelijk.
Aan het eind van de minigame krijg je een score en je krijgt te horen of je goed genoeg was of niet. Wees voorbereid op een flinke deuk in je ego als je de wat lastigere minigames gaat spelen…
De content
De drie andere minigames van de gamescom-demo waren een flamingodans, een samurai-zwaardgevecht en een doperwtjes-prik-opdracht. De een is nog vreemder dan de ander. Allemaal zijn ze gebaseerd op ritme en is het aan jou om goed te luisteren. Hoeveel minigames er in de volledige game zitten kon de medewerker van Nintendo me niet vertellen. Ik ga er wel vanuit dat er genoeg content in de game zit, dit was bij Rhythm Paradise ook het geval, net als bij de Wario Ware-games.
Nieuw in dit deel is de toevoeging van een multiplayermode waarin twee spelers tegelijk tegen en met elkaar kunnen spelen. Hierbij is het de bedoeling dat je met z’n tweeën genoeg punten haalt om een level te voltooien. Als speler A iets beter is dan speler B kunnen ze op die manier toch samen het level halen. Bonuspunten zijn te behalen voor de harmonie tussen beide spelers. Helaas konden we hier niets van spelen.
Voorlopige conclusie
Net als zijn kleine DS-broertje lijkt ook Rhtyhm Heaven voor Wii een toffe game te gaan worden. Het is zeker niet geschikt voor iedereen, maar als je het leuk vindt om eens iets anders dan anders te spelen moet je Rhtyhm Heaven in de gaten houden. De demo was in ieder geval al genoeg om mij te overtuigen, al was het maar omdat ik een half uur lang lachend heb staan gamen.
Add your comment
You must be logged in to post a comment.